czwartek, 20 sierpnia 2015

Piękna piwonia

Dzisiaj kilka słów o pięknej kwitnącej bylinie jaką jest piwonia. 

Roślina, która na jednym miejscu może rosnąć nawet do 15 lat zachwyca pełnymi i dużymi kwiatami najczęściej w kolorze bordo, bieli lub różu. Piwonia najczęściej kwitnie od maja do czerwca.

Piwonia lubi stanowiska słoneczne i na otwartej przestrzeni, ale osłonięta od wiatru. Dobrze rośnie na każdej glebie, jednak musi ona zawierać dużą ilość próchnicy. Na glebie zbyt mokrej korzenie rośliny mogą zacząć gnić. 

Jeżeli chcemy, aby piwonia zagościła w naszym ogrodzie musimy znaleźć dla niej dość dużo miejsca, ponieważ roślina rozrasta się. Sadzić należy piwonię na przełomie sierpnia i września, dość płytko.  Należy pamiętać również o tym, że piwonia nie znosi przesadzania, będzie wówczas potrzebowała ok 2 -3 lat na aklimatyzację w nowym miejscu  i w tym czasie może przestać kwitnąć. Dla pocieszenia napiszę, że ja moją przesadziłam i po ok 2 latach znowu miała piękne kwiaty :-) 

Piwonie należy podlewać umiarkowanie. Jak to mawiała moja babcia "kwiatki lubią pić, a nie gnić" :-) ;-) i w myśl tej zasady, nie podlewam zbyt często mojej rośliny, chyba, że jest bardzo duża susza, wówczas podlewam częściej.  Trzeba również uważać, aby nie zmoczyć liści ponieważ może to przyczynić się do powstawania szarej pleśni. 

Kiedy przychodzi zima, piwonię można delikatnie okryć świerkowymi gałązkami, aby nie przemarzła. 

Piwonia to na prawdę piękna roślina, polecam ją wszystkim miłośnikom ukwieconych ogrodów ;-) :-D




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz